Gallery

Jumlah yang hadir pada majlis PM di Keningau 20 ribu orang??


Hairan, sungguh menghairankan! Pagi tadi selepas selesai sidang akhbar di salah sebuah hotel di  Tanjung Aru, seorang wartawan dari Semenanjung didatangani beberapa wartawan lain juga dari Semenanjung  bertanyakan sesuatu tentang Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Keningau kemarin ( 24hb April 2013) yang dihadiri Perdana Menteri. Ketara, mereka tidak hadir disana.

Apa yang ditanya? Tentang jumlah kehadiran.

Wartawan yang bertanya, ” Betulkah jumlah yang hadir 20 ribu orang?” Wartawan yang ditanya pula menyoal balas, ” Siapa yang bagitau?” Wartawan bertanya memberitahu, ” Yang lain cakap macam tu.”

Wartawan yang ditanya memberitahu angka anggaran, ” Yang datang sebenarnya dalam empat ribu lebih atau lima ribu orang.”

Anggaran itu memang betul sebab saya juga berada disana. Brrrr…Siapa pula yang mengada-ngada melebih-lebihkan jumlah tu? Samada tidak tahu mengira, menganggar atau …jeng jeng jeeenggg!

Jika angka disebut dalam laporan mereka, maka jadilah ia suatu laporan tidak bertanggungjawab. Jika tidak tahu menganggar, maka disarankan wartawan berkenan yang melebih-lebihkan jumlah yang kemudiannya menyebarkan pada yang lain agar menghadiri kursus menganggar kepala orang.

Jika wartawan berkenan tahu menganggar tetapi sengaja membesar-besarkan angka, maka, inilah contoh wartawan JAHANAM yang boleh MENJAHANAMKAN negara!

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s